חיפוש

שרונה, בין הצלב לצלב הקרס

שם המדריך: יוסי גולדברג
שפת ההשתלמות: עברית
טל' מארגן ההשתלמות: 03-6814466
תוכן: בעוד מצבם של יהודי גרמניה הלך והורע לאחר עליית היטלר לשלטון, התברר לחלק מהם שנמלטו והשתקעו בתל–אביב, שלא הרחק ממנה אפשר למצוא את דגל צלב הקרס מתנופף, נערים במדי היטלר יוגנד וקריאות הייל היטלר. היה זה במושבה שרונה. ההשתלמות נועדה להציג זוויות מעמיקות וחדשות על שרונה, תוך התמקדות בתקופה שמהקמתה ועד עזיבת אחרוני הטמפלרים.
נפתח את היום בהרצאת מבוא קצרה על התנועה הטמפלרית ועל מאפייני התיישבותם בארץ ישראל, לאחר מכן נבקר במרכז המבקרים שם נתייחס לתפיסת האוצרות למוצגים השונים ולסיפורים שהם מייצגים ועוד. נמשיך לסיור במתחם, במהלכו נלמד על הפרק הגרמני בהיסטוריה של שרונה: מאפייני הבנייה הטמפלרית; הקשר בין מאפייני הקהילה המשתנים לבין שינוי בסגנון האדריכלות; הפיכת שרונה למרכז הפעילות הנאצית בארץ; הקשרים בין היהודים לגרמנים בשרונה; גורלם של הטמפלרים במלחמת העולם השנייה ופעולות הנקמה של האצ"ל וההגנה; מקומה של שרונה בדרישות לפיצויים בשלהי המלחמה ובהסכמי השילומים; ועוד.

לוח זמנים:
10:30-09:00הרצאה על הטמפלרים
12:30-10:30 הפסקת קפה + סיור בין בתי שרונה
13:15-12:30 הפסקת צהריים
14:15-13:15 המשך סיור בין בתי שרונה
15:00-14:15 ביקור במרכז המבקרים וסיכום

מתחם שרונה-גיא יחיאלי

קרדיט צילום: גיא יחיאלי

רכישת כרטיסים:

למידע נוסף: 03-5166188 | tourism@mail.tel-aviv.gov.il

* 1. ניתן לבטל עד 48 שעות לפני מועד הסיור, וזאת בימים א'-ה', בימי חול בלבד. באחריות הלקוח לוודא כי הודעת הביטול התקבלה. 2. יציאת הסיור מותנית במינימום נרשמים. 3. ייתכנו שינויים בשל תנאי מזג אוויר. 4. ניתן לבצע התאמות נגישות לסיור, בתיאום מראש. 5. ט.ל.ח

סיורים נוספים שיכולים לעניין אותך:

רוצים לדעת על סיורים ואירועים חדשים שקורים בעיר?

הרשמו לניוזלטר שלנו וקבלו

15% הנחה

להרשמה לסיורים

    * כוכבית מסמלת שדה חובה

    * שם מלא

    * אימייל

    * טלפון

    איך אפשר לעזור לך?